Monday 2 January 2012

memakai pakaian pendek, nipis dan ketat.?

ASSALAMUALAIKUM...

hye smua..ok..

nk baca x apa yang aku nak taip ni..? kalau anda islam. anda baca. kalau tidak..terserah..

ni aku ada petik tajuk dari buku yang berkaitan dengan dosa-dosa yang dianggap remeh..

banyak lagi. tapi yang lain nanti la. bacalah....



Antara peperangan yang dilancarkan oleh musuh-musuh islam pada zaman ini adalah trend(gaya) berpakaian. Mereka sengaja mencipta berbagai-bagai bentuk dan pakaian yang tidak senonoh lalu dijual kepada umat islam. Semua ketahui hakikat pakaian itu langsung tidak menepati maksud sebenar perintah menutup aurat kerana terlalu pendek , nipis, dan ketat. Malah, sebahagian pakaian memang tidak sesuai dipakai oleh wanita islam pada hari ini walaupun di hadapan mahramnya atau sesama jenis.

Dalam  sebuah hadis yg diriwayatkan ole Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w mnceritakan tntg kmunculan pakaian-pakaian seperti itu di akhir zaman.

Sabda Rasulullah s.a.w.:
“dua jenis golongan manusia termasuk ahli neraka yg mana aku sendiri belum pernah melihatnya: suatu golongan yg mnbawa cemeti seperti ekor lembu lalu mereka memukul manusia menggunakannya dan juga wanita-wanita yg berpakaian tetapi bertelanjang, berjalan dengan berlenggang-lenggok, kpd mereka seperti bonggol di kepala unta yg sedikit condong. Mereka semua tidak akan masuk syurga dan juga tidak akan menghidu baunya. Sedangkan, bau wangian syurga itu boleh dihidu dari jarak perjalanan sekian dan sekian” –hadis riwayat muslim,jil 3,ms.1680.

Selain itu, termasuk juga kategori ini ialah pakaian sebahagian wanita yang dibelah secara memanjang ke bawah atau ada lubang di beberapa bahagian sehingga menanpakkan auratnya ketika duduk. Di samping itu, mereka sanggup meniru gaya pemakaian orang kafir dengan mengikut reka bentuk mereka yang ditempahsendiri. Hanya kepada Allah kita memohon keselamatan dari perbuatan ini.
Paling berbahaya ialah pakaian-pakaian mereka yang bercorak-corak dengan gambaran seperti gambar penyanyi, kumpulan-kumpulan muzik, botol dan gelas arak, gambar makhluk yang bernyawa (manusia dan binatang), salib, lambing club atau pub, pertubuhan bukan islam, slogan-slogan keji dan tidak lagi mementingkan kehormatan dan kebersihan diri. Biasanya tulisan-tulisan yg terdapat pada pakaian-pakaian menggunakan bahasa asing.....


ok...sampai sini je la.. k. papai....
ASSALAMUALAIKUM.....

No comments:

Post a Comment