Monday 20 August 2012

purse hilang aku kesah.?

ASSALAMUALAIKUM.

yeay. bole post dah entry..huhuh. sory la kalo lame tak hapdate. aku bukan busy pun. tapi tak berkesempatan. dah buat entry lama. tapi baru nak publish gitu..!

haha..

korang pernah hilang purse or wallet tak.? oke. ade yang pernah. aku first time kena. semasa duduk di MAAHAD pulak. percaya atau tak. benda itu dah hilang.

aku tak kesah la nak amek duit tu amek je la. yang aku kesah tu identity card aku uh or I/C orang panggil.
kalau orang tinggal kan purse kosong pon jadi. asal ada my i/c... not mean aku kaya. tapi aku lebih memerlukan benda tu. barang aku weah..!

aku tk kata orang yang amek uh budak sekolah or who else. seminggu weyh hilang. ingat adalah yang announce sesapa yang hilang purse ke ape ke. masalahnya. TAK ada langsung.! tu makna apa.

sekolah lama aku tak pernah hilang barang. tapi lain di tempat orang.. muka aku tenang sebab aku nak tenangkan hati aku. kalau aku kabut,, aku tension la. mengalir karang air mata ni. sape susah.?

aku tak kaya pun, orang nak amek barang aku. sekalipun aku bawak purse uh merata time aku nak pi call ayah aku mintak amek petang uh. dalam tu ade duit bayar yuran kecemerlangan ape ntah. sekolah tu agak makan duit gak la.

memang aku takkan halal pun duit tu. ! dah la amek time hari JUMAAT weyh..! bulan pose lagi tu... ! makin ganda dosa kau. ape yang ko dapat. ketidak tenangan kan.? sesungguhnya ALLAH sajalah yang mengetahui segalanya.

______________

paling payah la. aku nak kena buat report polis coz i/c ilang. karang tak memasal sekolah yang malu bila tertera di mana tempat kehilangannya. sungguh si pengambil tidak befikir panjang... kalau baik hati. bagi la balik i/c aku kak oi..!

i really need it.. ^_^


tension tak baguslah.!

papai.salam

No comments:

Post a Comment