Wednesday 21 August 2013

mulutku berbising itu ini.

manusia sekarang boeh dikatakan susah sangat nak bersyukur.

ouh. oke. semangat nak komen tapi lupa nak bagi salam. Assalamualaikum..

kenapa ayat depan aku macam tu bunyinyaa.?
sebab semalam aku baca fb. komen pasal apa ntah yang macam tak puas hati dengan kerajaan yang mentadbir sekarang. boleh tak aku nak tanya. tapi jangan fikir aku ni penyokong mana-mana pihak. sebab aku pelajar. aku sedang mencari diantara dua. jangan pandang positif hanya satu pihak dan jangan fikir negatif je kepada pihak lain.. pandang kebaikan dahulu yang telah diberikan kepada rakyat. aku sayang negara, bangsa dan segalanya.. tapi, sekarang macam-macam jadi. aku fikir setiap pihak ada kebaikan, tapi aku mungkin tidak jumpa kekurangannya lagi.

orang sekarang suka mengomen itu ini, tapi duit yang diberikan kerajaan kau telan jugak.
rebat fon tu, bukan main laju sambut. sedangkan kalau duduk membebel, cubala kenal erti malu. aku ni yang malu. duit bantuan kerajaan laju kau hulur tangan. apa semua ni. jaga hati dari terus berfikir negatif, dari hati kita elok, boleh jadi hitam..hitam dengan kata-kata yang keluar dari muut kita sendiri.

aku suka pihak yang memihak kepada agama. aku teringin umat islam bergabung. mungkin boleh bertukar makumat. tapi.... insyaAllah umat islam akan bersatu hati satu hari nanti.

maaf andai tersalah kata, aku suka bagi pendapat. anggaplah aku sedang mengkaji.
okey. assalamualaikum...

*raya ada lagi ni, jom2 dtg umah.

No comments:

Post a Comment