Tuesday 7 January 2014

sad story utk aku

assalamualaikum....

itulah bila cik piyah gelisah, buntu ke pape ke... menaiplah yang jadi kojenya.hoho
tahu tak kenapa saya sebagai cik piya duduk menaip depan laptop ni dengan cik blog yang saya udah lama tidak meluangkan masa bersama mereka?

ni kes cik piya kehilangan... kehilangan apa ke siapa?
gaya macam kehilangan pakwe je cik piya ni. *aku rasa macam mak jemah pulak.

aku kena tinggalkan anak-anak murid aku yng tomei-tomei tu...
dah semua nama aku ingat. aku dah rapat dah dgn dorang..

ayat aku senang je. pelajar darjah satu lebih baik berbanding pelajar yang aku ajar hari ni.
dorang dengar kata dan selalu nak aku bagi kerja,,, dan aku suka. aku tahu dengan cara tu dorang akan minat belajar..

lagi lagi.. nakal tapi dengar kata. bila aku berlembut kadang kadang mereka dengar.

paling aku sedih tadi aku pergi kelas tu. nak hantar barang.. teros panggil "ustazah saya dah siap latihan" ... tak sabar nak hantar.

"knp. knp aku kena tinggalkan dorang. ? harap dorang selalu ingat kat aku." dalam hati je aku cakap tadi. sebab tak boleh terima hakikat lagi. sedih sangat. Ibrahim ade dalam kelas. suka dorang tengok aku. tapi bila aku keluar tinggalkan diorang aku dengar. "ustazah nak pergi mana???"

memang la kan. aku cepat je la gerak naik ke kelas lain. bila aku dipanggil utk uruskan bayaran yuran.
aku turun, memang riuh kelas tu jadinya. tapi aku pelik. ustazah ni takkan tak boleh kawal. memang aku marah mereka dulu la. Ahamdulillah dengar cakap. teros diam. tapi bila aku nak keluar semua bsing. memang kena la kan dengan aku. masuk  and marah dorang dan jumpa budak yang aku mengajar ngaji.
ibrahim tu la. tanya dia " ibrahim, awk nak ngaji tak?"

"nak ustazah sofiyyah," ehh.. ingat nama ustazah. sweetnya.
"awak nak ngaji dgn ustzah ke dgn ustzh dpn tu?" saja je tanya macam tu.
"nak dgn ustzah.. tak nak dgn org lain. "
"nanti ibahim tunggu ustzh ye nak ngaji..."
"ye,,, nanti angah tunggu kat depan kelas tu"
beria ria si ibrahim nak aku ajar dia. happy betol bila kata nak mengaji.

balik tu aku tengok dari atas, ehhh ayah ibrahim dh sampai. tapi tak nak pulak dia balik.
tunggu  aku semata-mata je ibrahim ni. sengaja buat aku sedih tau.. kesian ayah dia melayan anak dia.
dah habis mengaji, dia pakai beg. and nak salam.. then. aku akan sempat jumpa ibrahim je la lepas ni. huhuhu..

aku cakap mereka memang baik. mendengar kata. sedih tau.
degil nak keluar jugak kelas tapi bila dah msuk, sendri kunci pintu kelas. kawan tak dapat lari keluar.
aku bagi amanah, dorang laksanakan. aku kata jangan main hujan and jangan basah. memang dorang jalan hati hati. . harap dorang ingat apa yang aku ajar dan tak lupa. sntiasa lakukan tanpa alpa...sobsobsob,,,,,,

the end...
esok lain pulak.
nantikan cabaran esok.

hari ni aku jumpa pelajar darjah 3 yang muka macam kawan aku. tapi versi budak.
huhuhuh... perangai pun sebijik . cuma dia comel lagi and pemalu sikit....

assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment