Tuesday 4 November 2014

Dijodohkan oleh family

ASSALAMUALAIKUM..

salam zohor.. aku tengah dengar azan zohor nih. menaip pulak kan.. sebenarnya malas nak on lappy..

tapi ayah ade suruh buat something. nak buat macam mana. huhuhu..
maybe. tajuk aku macam lawak kuno zaman dulu kala.

tapi korang kena terima kenyataan yang itu antara apa yang aku ada waktu sekarang. pernah dengar aku kata yang aku taknak cari partner sendiri kan. sebab aku sendiri tak yakin dengan pilihan sendiri..

memang tak yakin tu ada dalam diri aku. kami adik beradik perempuan tak pernah menaruh harapan nak suka someone dengan penuh feeling nak kahwin sama nanti.. sebab kami tak reti. maruah macam mana kan kalau tergedik gedik nanti..haha.

dengan adanya my ayah, selalunya ayah kami yang mencarikan orangnya. andai jodoh, tak kemane. macam akak aku dua orang tu ayah aku yang carikan.. alhamdulillah.. okay je aku tengok.. insyaAllah bahagia..

tapi sekarang turn aku as anak ke tiga.. bila tiba feeling macam ni.. aku tak nak tau kahwin awal.. sebab aku nak study.. tapi kalau nak fikir balik.. kalau Allah dah tetapkan. kita tak boleh nak buat apa.. aku hope lelaki yg ayah aku nak temukan ni mampu aku terima andai kami berjodoh.. aku tak nak org yg aku tak mampu nak terima sbb takut... aku takut aku yang banyak buat salah.. aku tak sempurna dari sudut agamaNya. hanya memandai sikit sikit boleh la..

reason aku tak nak suka org minat someone sebab ni la.. kalau korg nak tahu la. haha. sebabnya aku tak nak hati aku sakit sebab aku terpaksa lepaskan org yg aku suke tu.. now.. sakit sangat sebab aku kena try lupakan.. walaupun aku takde la suka tahap sayang sangat sangat tu,,hahahah

berat tau hati nih kalau fikir. sorry hati kau penat nak layan feeling aku nih.. aku nak study aku tak suka fikir benda ni sebab aku jenis yang cepat stres.. hope tenanglah lepas solat..

pssttt: baca nih jangan memandai fikir aku dok layan feel nak kahwin tau.. lepuk jugak kepala tuh



No comments:

Post a Comment