Friday 7 November 2014

Sebaik baik perhiasan dunia adalah WEANITA SOLEHAH

Assalamualaikum..

Baca tajuk diri ni rasa kerdil.. sangat kerdil... kenapa aku cakap macam tu..?

Aku rasa semua org tahu jawapannya.. kalau dikatakan sebaik baik perhiasan.. perlu ke perhiasan ini, kurniaan yg Allah bg kat kita wahai wanita diperagakan..kepada tatapan umum..?

Dimaksudkan dengan tajuk tu. Sebaik perhiasan adalah wanita solehah. Walaupun kita bukan lagi wanita solehah,,.usaha adalah dengan menyembunyikan wajah kita dr tatapan sang adam di luar sana. Banyak aku khilaf.. stakat ni baru delete kat wechat, and insta.. slps ni fb and blog.. hope mnjadilah..

Blog byk sbnrnya peribadi.. wechat byk post jugak tp.. already remove banyak friend.. terutama kawan lelaki yg dalam wechat...seboleh boleh nak delete akaun.. tapi tak reti nak delete akaun wechat..haha

Dulu pernah try.change sgala gala. Agaknya tak berapa nak matang dlm prubahan.. tu yg kmbali jahat..okay.. doakan aku tau..

Satu je yg aku dh ubah , takde kawan laki yg boleh dikongsi itu ini... sejak aku naik form 3.. stndrt zaman gelap aku still pernah alami.. tapi alhamdulillah aurat terjaga, tak pernah nak hang out dgn laki sbb didikan parents aku yg berjaya...alhamdulillah...

Bila nak cakap dgn laki, sorry.. leceh la nak ckp dgn korang.. kadang kadang laki ni keluar nada miang, geli geleman  aku wei.. mata pndg bawah cakap ape yg patut.haha. suara nak cakap ngan korang wahai lelaki oi kne nak kontrol tak gedik plak.. tu yg kalau org perasan suara aku gedik dgn adik laki aku je..ahaha..

Okay. Doakan aku tau..kalau ade byk info psl wanita solehah aku kongsi lagi ye.. ni taip pakai diri aku je..haha

Bubye. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment