Saturday 28 February 2015

Tercapaikah cita cita ku ?

Assalamualaikumm..

Menarik baca kisah story morry orang yang kahwin muda.. aku sedar aku sekarang dh menjangkau usia.. tahun ni sedar tak sedar menjangkau 21 tahun..

Ape yang korang agak?? Sebenarnya cita cita aku dr lps sekolah mnengh.. after form five.. adalah nak kahwin muda walaupun aku tahu banyak cabaran yg perlu dilalui..hihihi..miang keladi kan. Tapi ni mmg aku cerita jujur dr hati.. bila naik lapan belas.. mungkin bukan masa,, faham,, diri ni Allah ingin beri dugaan supaya sentiasa ingat kpd Nya... sampai sekarang...

Sekalipun pernah yang dtg tengok,, tapi bila dah ditakdirkan bukan jodoh.. nak buat macam mana..

Jangan terkejut kalau aku cakap.. sejak aku lps skolah aku target akan kahwin before 7/12/15..

Why? Before usia 21.. after that maybe takut aku punya keinginan slow down.. walaupun tetap la ade nak kahwin.. gila ke org tak nak kahwin..huhu..laki kahwin lambat takpe, tapi perempuan lain,, saham kami tak naik seperti lelaki.. makin tua kami makin tak laku..pandangan aku la..

Allah nak beri yg terbaik buat kita,, ade hikmah.. bila kakak tanya yg aku ade doa ke nak dipercepatkan jumpa jodoh tu.. ehh... aku buat dono je.. of cos la aku kne doa,  empunya diri kot.. aishh,, seganla nak habaq..

Kalau aku lewat kahwin, org lain yg risau,, kesian dorg..huhu.. aku pun risau tapi kena kaitkan yang semua yang memberi adalah Allah,, mungkin ade silap dalam doa,, kita tak sedar,, hihi

Jangan fikir aku miang sangat sebab skrg alhamdulillah,, sedang meningkatkan pembacaan al-quran and zikir mengingatiNya.. dulu jujur,, jarang sekali al quran disentuh,, dan bibir mengalun zikir mengingatiNya...melainkan tika solat.. doakan aku,, dipertemukan jodoh yang mampu bimbing aku dan mampu terima seadanya aku,, doakan jugak aku dpt pelajari ilmu dgn baik..aminnn. in sha allah..

Orite.. bubye..assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment