Wednesday 16 September 2015

anak kucing aku beranak

kucing.. kalau baru lahir tahun ni boleh je nak mengandung, beranak, kalau manusia mustahil la. hahahha..

dah namanya haiwan.huhuhuhu... kucing aku, chetam baru je beranak, dah dekat seminggu la, tak tahu jantina anak lagi. semuanya empat ekor. kalau korang semua nak tahu kucing aku ni jenis tak keluar rumah. duduk terperuk je dalam rumah ni, mengacau tuan dia, kalau aku duduk jaga anak asuhan aku, dia akan duduk baring dekat tepi alas yang aku sediakan. aku tak risau sangat sebab kucing aku tak berapa ganas. dia akan datang dekat aku kalau dia lapar atau dia nak keluar. dia boleh dikatakan kecil lagi. tapi kucing jantan rumah aku ni yang membuntingkan dia. geram betul aku. kucing aku betina ni mana pernah panjat pintu nak keluar, mane pernah merayap jauh. pasal anak kucing aku ni hanya akan keluar bila aku kemas rumah pagi-pagi dekat halaman je, nak buang sampah dia ikut. boleh katakan memang dia sentiasa dengan aku la.

sebab aku tak bagi dia  keluar rumah, 

dia lahir bulan februari 2015. mak dia beranak dua ekor je. kalau ikut mak dia lagi rapat dengan aku. tapi bila mak dia beranak je , mak dia jenis kurg sikit nak rapat dengan orang. tapi satu je persamaan perangai dua beranak ni. bila aku mengemas , sentiasa teman sampai habis kemas. dulu , dia main dengan kakak yang lahir saing dia je, tapi kakak dia mati, asyik sakit je. dia tak pernah duduk luar sendiri, merayap merata, berak merata sebab tandas dia aku sediakan, makanan dia ade dekat ruang luar dapur rumah aku, situ pon ade pintu bertutup. kucing luar takkan kacau.

kucing aku yang beranak ni yang macam panda
new family

kenangan chetam bersama kitty

kenangan masa muda


No comments:

Post a Comment