Friday 16 December 2011

Tipu Daya Dunia.

ASSALAMUALAIKUM...

aku hanya manusia biasa. Tetapi tetap mementingkan agamaku. Aku akan memberi sesuatu yang mungkin bermakna kepada org yg singgah blog aku. Ini tentang agama islam ea. Jangan pelik. Aku memang jarang post entry yang bermakna. tapi. Sila lah baca bagi yang berminat tentang agama ALLAH ini...


ALLAH SWT berrfirman :
"wahai orang-orang yang beriman, jgn kamu lalai kerana harta benda dan ank-ankmu drpd mengingati Allah. Barangsiapa berbuat demikian itu. Maka mereka org yang rugi" (Q.S.Munafiqun;9)

"sesungguhnya harta bendamu dan anak-anakmu menjadi cubaan bagimu.Allah di sisi-Nya pahala yang besar" (Q.S.At Taghabun :15)


maka rugilah org yg memilih harta benda dan anak-anaknya drpd apa yg ada di sisi Allah

"jangan sekali-kali. sesungguhnya manusia itu amat derhaka. kerana ia melihat dirinya telah kaya-raya"  (Q.S.Al-Alaq : 6-7)

nnti aku sambung.. ni story dr buku tahu..best. aku suka. banyak hadis. Nama tajuk buku..( PENENANG JIWA). aku baca 1st time waktu sblom nak tdo.. pastu lama2 jd suka. nanti aku sambung k. ngantok la nakmen taip2  ni. haha..


ASSALAMUALAIKUM...

No comments:

Post a Comment