Thursday 23 February 2012

hari haiwan sedunia



hi..!!
ha'ah la..smlm ade dengar radio yang hari ni hari haiwan sedunia..huhu


ah..pape la..msing2 mau habaq tu kucing dia la or wat eva la..hoho

aku ade haiwan yang aku sayang gegile..

kucing la..x boleh kot nk tenngkan fikiran kalau kucing tak ade membantu..
tu la aku..

dia banyak berjasa tau..dah tua dah.. dari aku darjah bappe ntah dia dah wujud..darjah tiga kot..

mcm ni la mse rupe dlu.*hiasan




tak pon kurus dan kecik lagi dari yang gambo ats uh..
muahah..gambo ciplak je uh..guggle pnye la..

nama kucing aku ni "MOMMY" ..bila dah tua mcm sekarang..aku panggil MAMA MOMMY..huhu
bia la..kucing aku pon..
anak dia tak perna kekal. kurang titikberatkan la mama dia ni. yang nak kena jaga aku la... ade ke patot dia nak jaga perot dia je agar x londeh..xnk bagi mkn ank dia.. mrh la aku.. haha.. dia takut la..


special kat kucing ni..

*dia pandai jaga perut dia..petua ape dia pkai aku tak tahu..perut tak pernah londeh..cntik je..mcm anak dara gitu..

benda yang aku geram dengan kucing aku ni..:

*aku tidur atas katil,,dia msty nk tidur at hujung kaki aku.
*aku kemas halaman umah,,dia ikot.
*aku tayang tudung,,dia nk ikot keluar.
*aku kms dapur,,dia tidur kat dapur..
*bila org dtg uma,,dia tunjuk belng..berlari sana berlari sini.
*bila aku mengintai orang kat lua..dia pon nak join gak..mcm manusia

boleh dikatakan mana aku pergi mesti dia ade la..hoho..tak bangga..
yang penting kalo korang main dengan dia,,tangan korang tak luka punya..dia mama garang ,,tapi..tak jahat mcm kucing lain..huhu

stakat calar at tangan uh biase la..kalo luka dalam tak ade la..
aku suka main dengan dia.

bila aku tension je..atau nk menglirkan air mte or wat eva la..aku tarik dia same..ckp je pape kat dia. dia paham cuma tak bole berkata mcm manussia la..hoho

otak kita akan tenang kalo bercerita..tapi aku x suka nk ckp dengan org..kadang2 x best..
kucing lagi best..

ape yang aku thu kalo kita main dengan haiwan dapat mengurangkan stress..dan boleh mengelakkan dri pelbagai penyakit..gerenti happy je kalo dengan binatang..


kucing adalah binatang yang best giler..!! aku tak boleh bayang kalo tak de kucing spng hidup aku..boring pnye..hoho..

ok..nh tgok muke dia yg sengal..





oit..awas..!! dia garang..!! muahahaha...

ok la..papai..salam

No comments:

Post a Comment