Monday 7 May 2012

iman manusia yang masih lemah

Assalamualaikum. Hai oll.

Yeah. Berpeluang buat post baru la. Hehe. Okeh. Hari ni patutnya sudah genap setahun umur arwh adik aku. Marilah ramai-ramai sedekahkan AL-FATIHAH kepada arwah ye.. moga doa anda diberkati.

Yg dh pergi, biarlh pergi,,yg masih hidup kena berusaha tambah ibadah la kan.? Yeh.! Betul sangat.

Dah dah dah.. ni hah. Manusia ni memang alpa .. anda sedar ke.? Sudah tentu diri kita tidak mampu untuk menyedarkan diri sendiri. Jadi, apekah yang harus untuk menyedarkan anda bahawa anda sendiri masih LEMAH tentang agama ALLAH.?  Sudah tentu ada yang harus dilakukan. Kita kena mendengar teguran orang ramai, bukan menidakkan teguran mereka . jangan berbangga dan mengatakan diri anda itu sudah penuh ilmu agama dalam dada. Jangan dengan menpunyai pengetahuan yang lebih sedikit dari yg lain, kita ingin mendabik dada dengan menggelarkan diri kita sendiri sebagai ustaz mahupun ustazh. > bukan menydir ye kepada yg terasa. Aku nak tegur je.

Betul lah.! Banyak umat islam yang sudah tau hukum hakam. Tapi tak juga menghindrkan diri dr sesuatu perkara itu. Seperti aku juga, aku ada kesalahan sendiri. Tp, yg aku sedar hanya satu, aurat kaki aku. TAK PAKAI STOKING. Mungkin aku anggap benda ni ringan. Tapi sungguh berdosanya aku. Aku hnya khabar kpd org. tp ade juga kesalahnya. AKU LEMAH LAGI.
Tolong la jangan menggelarkan diri anda terlalu baik. Sesungguhnya anda tidak layak selagi anda tidak berusaha merubah diri anda sendiri. Ok.! Perkara yg diambil ringgan oleh org islam sekarang yg sudah tahu hukumnya banyak. Terutamanya:

~ pakai tutup atas punya cantik, tengok stoking x de. (pompuan)
~ pakai seluar pendek ats lutut, bwh pusat (laki)
~pakai minyak wangi yg menusuk hidung laki-laki. (penzina wanita@pompuan)
~pakai tudung atas dada. (hmpir semua pompuan) *tudung disyariatkan pakai utk tutup
    dada la. Bukan tayang.!
~laki laki pakai cincin.
~laki laki pkai subang
~ laki laki pakai rantai.
~naik motor dengn pasangan (couple)
~pegang tangan(couple)
~perempuan bekerja ditempat terbuka(seeloknya tmpt tertutup,rujukan dlm buku agama)

Banyak.! Nak tolong aku senaraikan.?boleh je. Taip kt komen. Oke.?

Hehe. Memang. Aku tengok kesalahanya banyak. Umat islam ingin meringgankan hukum, maka mereka buat hukum yg merapu dan tambah dosa je.

Peringatan kepda aku. Kerana aku takut perkara itu terkena kepada aku. Sekiranya aku salah. Aku minta maaf byk-byk.
Kwn-kawan. Mana iman kamu. ! sekiranya makin bertambah iman kamu, nasihatlah kawanmu ini.! Imanku mahu ditingkatkan, tp, sungguh dugaan akan datang dan datang.! Semoga yg ingin berubah, dipermudahkan. ^_^
    

p/s: adik laki aku cadangkan aku pakai jubbah je kua pergi jalan-jalan. J
hamek ko! jubah kwen aku jumpa la.hahah

No comments:

Post a Comment