Sunday 3 June 2012

bisikan hatiku.

sungguh diri ini kerdil.!

ya.! apa sebab aku berkata begitu. sudah tentu kalian semua tertanya-tanya. betul.?

HARI ini,,,*

telah terjadi suatu pertemuan antara aku dan beberapa org kanak-kanak perempuan yang sungguh tenang raut muka mereka. dalam hati sudah terdetik rasa iri hati. memang asyik untuk memandang wajah mereka. aku pun sudah tidak tahu mengapa. mereka masih KANAK-KANAK.!  bila aku tilik satu persatu dalam diri aku dari segi agama. sungguh.! AKU MASIH LEMAH dan terlalu LEMAH berbanding mereka yang masih kecil. kanak-kanak tersebut berusia dlm lingkungan 5-10 tahun..

okay. hari ini aku jadi raja pemalas mahu keluar rumah. apatah lagi mahu bawa kereta. tapi atas desakan mak aku untuk aku jadi berani untuk bawanya pergi selalu setiap hari ahad ke majlis pertemuan mingguan, aku pun hanya relakan diri kerana tidak mahu melihat wajah kecewa mak. *tahu kecut naik dgn aku! tp hope tak trauma la. HAHAHA..

sampai sana, aku duduk je la. sekali satu family ni dtg. ingatkan sorg je anak yg baby uh. skali. amek kau. 6 org anak,,muka muda je kot. masing masing muka sama. takkan kawan kot.

bila ade budak-budak plus ade baby. mmg kecoh la. aku tilik mereka. dlm usia muda, mereka berstokin hitaam,, berbaju kurung, berkain dalam, ber'hand sock' .. YA ALLAH.! sungguh aku malu dengan mereka. aku memakai jubah hitam dan stokin oren. mcm keling kan.  hati mereka mulia dan ibu bapa mereka mendidik ape yg patut.. patut aku ucapkan tahniah. hope oll of us renung-renungkan. diri kita ni kurang. oke. papai.salamm....!

1 comment:

  1. Tengah berusaha berubah ke arah yang lebih baik.. Semoga dipermudahkan.. amin.. =)

    ReplyDelete