Monday 24 December 2012

Susu- merawat kulit muka Susu- merawat kulit muka




Assalamualaikum. Hai all. 

Lama kan aku tak menaip .ahahah. *poodah.orang lain tak kesah.

Aku nak bagi ilmu sikit ni. Haha. Info suda.! bacalah dibawah , kawan oi..! hohoho.

Asal ilmu ni dari buku karya: Amina Hj. Noor. (makanan sebagai penawar atau bisa)

>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<< 

Memang tidak dapat dinafikan susu mempunyai khasiat yang menakjubkan. Ia makanan kesihatan yang tidak perlu dipertikaikan lagi. Susu memang perlu untuk tumbuhbesaran bayi dan anak-anak. Jika anak-anak tidak mengambil susu bermakna mereka tidak makan apa apa, begitulah khasiat susu untuk kesihatan manusia.

Sebagai penawar:

Susu yang diminum dua gelas sehari menghindarkan pereputan tulang bila wanita putus haid.
Susu memang sesuai diambil bagi mereka yang baru sembuh dari sakit. Meminum susu setiap hari menjadikan kulit cerah dan berwarna kekuningan.
Selain daripada itu susu boleh merawat kulit muka. Barangkali ada di antara para pembaca yang merasakan kulit mukanya tidak halus, terutamanya kaum wanita. Memang terdapat berbagai-bagai cara bagi mengatasinya. Salah satu cara petuanya ialah menggunakan air susu.
Tidak susah untuk membuatnya. Apa yang perlu dilakukan ialah dengan memanaskan susu sehingga mendidih. Kemudian susu tersebu didinginkan di satu tempat khas, seperti dalam mangkuk atau sebagainya. Bila susu itu sudah sejuk, lalu disapukan ke bahagian kulit muka. Biarkan susu itu kering dimuka. Bila sudah kering bersihkan pula susu di muka dengan air hangat. Lakukan cara ini setiap hari. InsyaALLAH dalam masa yang singkat wajah anda akan menjadi halus.

Bisanya:
Jika terminum susu basi boleh menyebabkan cirit birit dan muntah-muntah. Jika ada lebihan susu botol anak hendaklah dicuci bersih bagi menjaga kesihatan mereka.

……………………………

Jeng jeng jeng…. Tamat sudah. Aku copy bulat bulat ayat dia tau. Try la korang. Nak kulit muka haluskan.?
Lagi-lagi wanita.. hahah. *aku pun. Aku pernah try. Memang okey la. Tapi aku baru baca buku ni..hahahah..
Kita tak boleh percaya kepada benda ini semata-mata tau. Kita letakkan kepercayaan kita kepada PENCIPTA kita ya.!
ALLAH… kannnnnnnnnnnnnn.

Out la. Dah penat aku nak taip itu ini.

No comments:

Post a Comment