Tuesday 25 June 2013

kau panggil aku VACUUM.

assalamualaikum kepada perempuan dan hai kepada kaum adam.

kenapa begitu.?
sebabnya haram perempuan memberi salam kepada lelaki. dan makruh perempuan menjawab salam lelaki.
aku pernah belajar. dan aku nak mengaplikasikan dalam kehidupan aku. sama-samalah kita mencuba..

aku tahu. aku kuat makan. ada la satu haari aku balik umah dr ostel.
adik kecik aku kata. "ha... vacuum dah balik. pasni tkde la membazir"
aishhh,,,ape budak ni cakap...

dia pun tunjuk la makanan yang ayah aku beli and pelawa aku makan. hoi.. meyindir betul ko ye farouq ye. sapa ntah yang ajar dia.

tapi jangan risau. aku tak marah pun. aku wat lex je sebab memang betul pun apa yang dia cakap. kita makan kalau sayang benda tu akan luput tarikhnya. kita tak buat benda yang salah dan open je terima seadanya,,, aku suka perabeh kan makanan sebab aku fikir aku bukan orang senang pun, dan belum tentu aku akan dapat makan benda tu lagi kemudian hari,, rezeki kita masing-masing.. so, janganlah kita memilih dalam makan. diet pun kadang-kadang berdosa, sebab makanan yang tak habis kita akan buang...

okeh la. itu pun agak merapu mungkin. aku mahu berundur dari bercakap lebih . papai...

No comments:

Post a Comment