Saturday 13 July 2013

story hari ini 13 julai 2013

Assalamualaikum…

Hai korang,,  aku malas nak taip tapi aku banyak cerita.
Minggu ni sebenarnya ada sekolah ganti.. hari ni yang bertarikh 13 julai 2013. Tapi memang harapan la aku nak datang,, rumah lagi penting dari bersekolah. Kenapa.? Bukan disebabkan aku nak duduk berehat di rumah, melantak banyak-banyak bila berbuka, bukan ok. Aku just nak bersama keluarga tersayang.. tapi tu la bila dah semua ada di rumah, maka makan besar la jadinya..

Makan besar atau simple itu semua biasa tapi suasana bersama family yang aku suka. *memang aku ni mudah merindukan rumah.

Bila di asrama, solat terawih di masjid hamidiah. Bila di rumah, solat di rumah je la. Pompuankan tidak digalakkan keluar rumah sangat. *sebenarnya aku ni tahap pemalas keluar umah gak, nak siap itu ini. Aku over la kan.

Batal tak puasa kita kalau ada semut masuk telinga and tak nak kua.?

Hehehe. Tadi aku tidur kejap je. Lepas siap mengemas rumah  la, bukan penat mana pun  tapi mengada manjakan diri. Katil aku adik kecik aku rembat awal dah. So, aku tidur la kat karpet,, mana la aku tahu ada semut yang nak masuk,, aku terjaga pun sebab rasa telinga aku ada benda berjalan,, haish…kebuntuan hukum pulak..haha

Hari ni aku redah pi kedai buku pulak,, yang jadi bodyguard aku adik laki aku yang sulung and bongsu. Tu la, orang kata kalau ikut karang dorang yang membebel. Time aku redah jenguk buku-buku hadith hukum bagai uh la pak cik dua orang ni sibuk Tanya bila nak balik. Geram pulak aku. Tengok jam pun aku dah lama kat situ , dalam satu jam setengah la.. kesian punya pasal, aku abaikan pasal nak cari buku yang nak dibeli, and balik dari kedai buku tanpa buku di tangan. Buat malu je.

Harap-harap buku hadith hukum akan dijual nanti. Aku punya powerpoint takde bahan ni. Huhuhu. Tajuk hadith yang aku kena present uh

“keperibadian isteri solehah”
Memang secara tak sengaja dapat kat aku..

Rugi pelajar asrama yang tak balik ke rumah , dan menetap ke homestay cik dyba lyfa. Bukan senang nak berbuka dan bersahur bersama family..

Aku yang dah selalu balik ni pun rasa macam tak puas je… rasa macam nak terus skip STPM.. haha
Byk aku buang duit kat STPM, sayang la nak skip. Haha.

Okeh. Story lain yang aku nak taip , tapi ni yang ditaip. Nak buat macam mana. Okeh,, jom blaja MUET… NAK DAPAT BAND 4 KEATAS KAN…??

JOMMMMMM…..hehe

Aku kena tingkatkan reading and writing aku. Tapi paling trok reading aku. Korang… doakan aku tau.. gemuruh ni…

Assalamualaikum… TATA…



No comments:

Post a Comment