Sunday 5 October 2014

Bila si lelaki datang mengorat..

Assalamualaikum..

Jom baca jom. Hehe. Okay sebelum tu korang kena tahu aku bukan baik sangat tau. Kadang kadang jd jahat.. sebab aku ingat nak kenakan budak yg nak chat ngan aku..lagi lagi umur dia bawah aku.mcm comel je..hikhikhik..nampak tak kemiangan aku.

Tipu kalau takde orang mengorat sama ada depan mata atau online semata mata.. seriusly aku rasa apa yang Allah bagi kat aku sempurna. Sampai kadang kadang kita lalai akan pujian org tentang diri kita..astagfirullahalazim..

Hari tu ada on chat kat wechat. Sekali muncul sorg lelaki yg just ckp 'awak ni comel la' . Bagi aku. 360 camera yg menipu disitu. Aku bukan seperti dalam gambar. Aku biasa sahaja. Dan aku balas je.

Ordinary girls only. Not anything.

Haha. Betul. Aku bukan special mana. Aku sama macam manusia lain. Kalau nak kata hati aku borak chat dgn laki,,minta maaf sangat sangat sebab satu perasaan tak muncul. Sebab aku accept as friend adalah untuk tengok moment yg laki post about girls or woman. Pandangan manusia kita tak boleh tidakkan. Krn masing masing ada pandangan. Right..haha

Kalau tak membaca, apa guna. Hilang ilmu dari bibir manusia lain. Hati aku tutup mengatakan yg hati aku nak peruntukkan kpd jodoh yg Allah turunkan untuk aku. Bukan lelaki selain drpd itu.. bila fikir. Kita kawan rapat atau as pakwee makwe. Adakah akan ke jinjang prlamin? Tidak mustahil berlaku dua perkara. Akan berterusan dan akan berpisah.. tidak ke kuta merasakan rugi apa yang kita dah bagi dekat orang lain sebelum insan yg layak.

Aku tak nak suami aku nanti rasa dia tak dapat apa yang special sangat sebab aku pernah bercinta. Ye. Bercinta kerana Allah tidak mengapa. Tapi bukan tiket untuk berpeleseran bersama berpegangan tangan. Bergesel. Apakah. Risaukan.. diri kita bukan sempurna. Andai kita punya sebesar besar iman, mungkin mampu untuk membantu mengelakkan diri dari hal berkaitan. InsyaAllah kita akan menjadi lebih terbaik.. sabarlah kawan kawan... jodohmu akan diberikan Allah bila saat yang teramat sesuai.. segala berlaku ada hikmah ada kebaikan tersendiri..

Kisah dia macam ni. Aku berlakon yang aku ni umur 28 tahunlah konon kononnya. Alorhhh tua beno. Harap maklum cik ni baru 20 tau. Belom masuk pon lagi.hahahha..

Dia kata aku umur dia tua setahun dari aku. 29 tahun. And aku stalk moments dia. 95..ahaha. 19 tahun rupanya.. bawah aku tu. Tuptup.. aku kata dia tipu. Dia jujur. Dia kata ok umur dia 19... and dia berusaha nak ngorat kata sayang suka bagai bagai. Ingat aku cair. Cakap itu bagai bagai. Jumpe pon tak dik oi. Aku suka cakap adik akak je. Sbb macam better je. Dari saya awak lagi kekok. Haha.

Dia bagi voicemail la kata sayang akak bagai. Aku balas meremang je. Jgn buat dah. Aku malas malas  je nak layan. Bukan aku nak kenal pon sngt. Skali aku belek dia ni couple bukan main banyak kali. Tapi tula. Mcm mana tak tahan aku tak tahu.. lps aku ckp jgn buat mcm tu. Dia mcm touching kot.  Bagi aku. Baguslah. Tak susah aku dapat chat dr dia. Kihkihkih... hensem orgnya. Tapi maaflah..

Aku dah bgthu yg aku takkan couple. Harap maklum. Nak, hantar rombongan..hahahh

okay. Gurau je. Papai. Kongsi pengalaman tambah pengalaman org lain..hahahha..

Assalamualaikum. Tunggu post akan datang

No comments:

Post a Comment