Tuesday 21 October 2014

Kalau cinta datang sendiri. Mampukah aku sambut.?

Sakit. Pedih. Takut. Suka.

And banyak lagi perasaan yg harus ditanggungkan? Itulah dikatakn cinta? Haha. Aku macam pelik je kan. Sebabnya aku tak pernah jumpa cinta sesetia mungkin. Sesayang mungkin.. yang hanya aku nampaj cinta utk sang Pencipta.. Allah..cinta manusia tidak pernah. Sebab hati aku seolah olah menidakkan. Manusia ada banyak kelemahan untuk dicinta dan mencintai. Macam diri aku..aku tak tahu banyak hal.. macam mana nak sukakan org dalam satu macam situasi. Macam mana nak tunjukkan perasaan sayang kat orang. Aku dengan family pon tak layan la nak bermanja manja. Tak kuasa. Lembut bukan style aku.. sebab tu aku tak pernah faham cinta. Ape semua nih.? Mungkin macam orang kata tepul sebelah tangan sakit melihat si dia. Ya.. tapi tak mungkin begitu mudah aku sukakan dia??

Terlalu awal. Perkenalan pun tak berjalan. Hanya dia yang banyak tanya and aku jawab. Dia? Hanya nama yang aku tahu.. dengan dia aku tak boleh jadi fokus.pertemuan dua kali mampukah perasaan aneh ini bertahan.. aku tak pernah tahu already married or not.haha.. sebbnya dia mungkin sudah layak berkeluarga berbanding aku hanya umur 20. Hurmmm..

Hope perasaan ini hanya wujud seketika. Andai berjodoh, insyaAllah Allah berikan yang terbaik buat diri ini.. lebih lebih lagi.. dalam masa terdekat result lelaki pilihan parents aku akan bagitahu result dia. Naye sikit kalau pilihan parents ni. Aku taknak dia terlalu baik. Sebab aku bukan baik. Risau aku kalau dia sendiri takkan tahan perangai aku..

Rupa bukan segalanya.. tapi hati, perasaan.. sekiranya dia nak, aku risau mampukah aku suka cinta sayang insan tersebut? Perasaan belah bahagi..

Apa yang aku nak katakan. Wahai cinta, dengan izin Allah. Benarkanlah cinta itu datang..aku takut.

Aku terlalu asyik berfikir. Sampai terlajak fikir sampai tidur banyak pulak. Makan lagi banyak. Kerja makin tak fokus. Hati dupdappp.. sakit fikirkan..

Aku ofcoz lalu makan and tidu. Mandi pon basah sebab aku bukan tahu means CINTA..hehe.

Okay. Bubye.. pagi yang indah aku nak mengemas. Tadi baru habis buat sarapan. Nilah tugas aku..

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment