Tuesday 21 October 2014

Kucing pun makhluk.

Assalamualaikum.

Ni story smlm tapi malas nak taip je. Haha.

Aku baca newsfeed facebook aku memalam bute. Haha. Ade ke patut baling kucing dari atas rumah ke bawah. Kalau rendah pon aku tak sanggup. Ini kan pulak tingkat tujuh wei.. ulangan.. tingkat tujuhb ke bawah..

Dalam pemikiran aku, budak kecik pon sayang haiwan... siap angkut, mandi ,basuh pasir kucing and other else. Yang buat ni sapa agaknya. Adakah manusia yang normal? Atau tidak.. aku kadang kadang.. haila.. kenapa semua tu terjadi. Makhluk Allah jugak tu. Kalau geram pon jangan dicampak. Biarlah mereka yang turun sendiri..ada hati perut tak ya manusia tu. Atau dia memerlukan pembedahan.untuk letak hati dan perut..huhu..

Kenapa kenapa dan kenapa bermain di benak fikiran aku. Sebab nak kata aku sayang kucing aku. Kadang kadang geram jugak sebab mereka macam my adik  adik yg suka buat aku marah.  Tapi aku suka kucing. Kesian kalau depa dibiarkan.. mereka pon nakkan kasih sayang. Macam kita. Bila dibelai, keluar nada manja mereka. Bila dibuli, mereka bertindak pertahankan diri. Mereka Allah berikan otak tapi tak sama macam manusia yang punya akal.

Okay. Gmbar ada. Sebab aku sempat save. Tapi donno la kucing ni dicampak atau terjatuh..wallahualam..aku takut darah. Terkejut tengok miaw ni banyak darah mengalir..sedih tau. Kalau aku tengok tangan berdarah pon macam nak pitam..haha

Okay. Bubye. Salam.

No comments:

Post a Comment