Wednesday 29 October 2014

Labah labah pun sayang anak

Assalamualaikum.

Ni ade satu kisah aku baru je tengok beberapa hari lepas..time tu adik lelaki aku yang bongsu merangkap anak ke lapan dalam family kami tengah mandi dalam bilik air.

Tiba tiba je dia bukak pintu terus keluar dengan kalutnya. Pelik je aku tengok dia macam hantu kejar je..haha. tanya dia, dia kata "kak sofiyyah tolong bunuhkan labah labah tu. Dia nak buat sarang. Sampai ke bawah bawah dah" haha. Aku dengar macam kelakar. Then aku usha masuk bilik air.. ade dua ekor labah labah. Sekoar besar yang berkaki panjang tuh.. aku tak tahulah spesies ape.  Apa yang aku tahu nak buat just jirus air. Sebab aku pon kureng skit kberanian. Lagi satu macam tak sampai hati..

Aku jirus tapi makin laju yang beaar tu lari naik atas. Ingat dia nak selamatkan diri dia je.. tahu tak lepas aku tilik punya tilik.. yang satu lagi tu macam kecik and mungkin anak dia. Tak pro sangat dia nak naik.. yang besar naik atas cepat sebab nak selamatkan yg kecik..

Aku perasan pon bila tengok sarang yang dipanjat tu tak putus and makin tinggi pulak ditarik.sekali aku dongak.. yang besar berusaha tarik sarang cepat cepat.. nampak kaki dia yang panjang menarik satu persatu sarang tu.. terus aku cakap kat adik aku.. cancel la nak bunuh. Biar je la.. bukan dia makan kau pon.. haha. Sampai labah labah tu dah naik tinggi aku suruh adik aku mandi. Settle citer..

Tetibe time tu teringat kisah labah labah bantu nabi Muhammad s.a.w.

Okay. Just nak kongsi. Bubye. Salam

No comments:

Post a Comment