Wednesday 11 February 2015

Buat gaya kampung

Assalamualaikum..

Buat gaya kampung x boleh, buat gaya modern x blh jugak...hurmmm

Nape aku cakap macam tu???

Sebabnya aku nih mandi tak guna shower.. still guna kaedah dahulu kala...pakai baldi dgn gayung.. mcm asrama gituuu..

Lagi best mandi cara teelaga ,kolah, perigi nihhh.. shower tak best...hurmm maaf komplenn.. aku dh biasa hidup sebegini. Tak perlu nak memodenkan diri ni hah..

Kakak aku nih sibuk je cakap "kau still mandi cara lama?"
Dia tanya sbb dga aku tadah air dlm baldi..aku pandang pelik "knp?"
Cuba la adekan perubahan kata dia..hurmmm biarlah.. "skrg mandi pakai baldi, lps ni pakai tab mandi je."

Terus dia sambung ayat tu.. hurmmm.. biarlah...jodoh tak ke mana tak???

Hurmmm dah dah.. aku mls nak merapu rini..

Biar kita rasa susah kehidupan walaupun mampu diberi kesenangan kini.. daripada kita tak biasakan diri dgn kesusahan kini,, malah penuh dgn kemewahan,, kelak mampu kita hadapi? Jalan kehidupan kita ade byk rintangan bg mendewasakan kita..

No comments:

Post a Comment