Tuesday 10 March 2015

keresahan tunggu result sem 1 partime degree UKM (PKPUKM)

salam..

result semester satu dah keluar.. yeah. malu sebab tak terror maca hang pa.. aku dapat semampu yang layak..

kenapa aku cakap macam tu?

sebab aku bukan study serupa orang lain, study je tertidur.. seriious aku cakap ni..mak aku pon pelik,, study ke tdo.. nak buat maccam mana, aku bukan study yang jenis beria dan kepala aku ni alhamdulillah Allah beri izin untuk mencapai gred yang tidak perlu repeat..bersyukur sangat.

korang aku hope saangat jangan ikut cara aku tau sebab aku jenis tak study sangat. maybe Allah beri kelebihan bila kita banyak bantu orang dan mencuba untuk belajar mengingatiNya.. aku jujur yang before ni aku jarang ingat nak zikir, mengaji, tetapi alhamdulillah Allah seolah olah membisikkan bisikan cintaNya kepada aku.. bersyukur sangat sebab masih diberi izin untuk bernyawa menginsafi salah silap.

syukur kepadaNya.. kalau korang nak tahu, terdetik dihati yang aku takkan sempat nak baca buku semua.. so aku cari alternatif buat nota kecik setiap tajuk and aku buat hari sebelum exam dengan tulisan cincai boncai..perghh telan air liur bila ingat banyak tak baca lagi..

before malam aku siapkan nota dah, and aku buat relax relax.. hahah.. bila time malam baru aku jengah nota aku,, time ni comfirm ngantuk kan..

tahu aku buat apa?

aku tidur la dengan note tu..then aku bangun sekejap sekejap.. Allah kejutkan supaya kita beri diri kita peluang..alhamdulillah. Allah selalu membantu,, aku baca sekali imbas dua tiga tajuk then aku tidur balik..dan bangun balik, baca ,tidur.. benda ni jadi berulang ulang.. alhamdulillah.. last bangun tu aku bangun tros la. faham faham la tidur pukul berapa lepas isyak. dengan izinNya segalanya sempurna.

okay nak story pasal dapat result semalam.

firstly check wooww terkejut.. takkan la, banyak yang aku fikir semalam, takkan dpat B- boleh dpt okay pulak.. kami dok bincang dengan kak izzah.. pelik bila total  mcm salah kira je result online nih...

aku dok bincang sekali kakak aku, sofia pi check balik result hang , tadi sistem error katanya. ade yg turun resultnya ade yg naik...

hahha. gelak habis aku,, macam yg dah diagak..huhuhu..aku bersyukur sangat sebab bukan aku tgok tingginya pointer.. tapi aku nak tengok setakat mana kefahaman aku dalam pebelajaran..

aku bersyukur sangat kerana ALLAH sudah cukup banyak bantu.. ALLAH tetap beri aku peluang untuk dapat yg terbaik.. 

first check yg error : 3.84
second check yang BETUL : 3.4

semalam ade yg marah tapi aku bersyukur.. alhamdulillah,, Allah sdah beri lebih dr kemampuan aku..

doakan aku untuk kejayaan dunia dan akhirat ye,, plus jodoh yg soleh..huhuu..

semoga kalian dlm lindunganNya..

No comments:

Post a Comment