Friday 23 December 2011

TANggungjawab yang harus dilaksanakan...!!

SALAM..

Hye u oll…
Hari ni aku nak cakap pasai tanggungjawab.. sapa orang islam..?? sila baca ea. Kalau tak nak baca,, aku tak kesah sebab aku dah lepas dari tanggungjawab aku dalam mengingatkan orang lain yang seagama dengan aku.
Benda yang PALING PENTING dan aku patut cakap ialah AURAT. Korang yang beragama islam,,adakah anda betul-betul menjaga auratmu.? Terutama sekali kepada golongan HAWA.. janganlah kalian menganggap menjaga aurat @ menutup aurat itu perkara yang remeh. TIDAK.!! Aku tak setuju dan aku tahu siapa yang sayangkan agama ini tentu sekali menidakkannya. BETUL..?

Jagalah auratmu sebagai seorang islam. Sesungguhnya perkara itu tidak susah. Aku pun masih mentah dalam agamaku tapi sekurang-kurangnya aku berusaha.

Perkara yang salah perempuan lakukan dalam menjaga aurat:

# pakai tudung tapi pendek. Tidak menutupi dada seperti yng di syariatkan.
#pakai tudung tapi tidak menutup aurat lain. Seperti memakai baju yang berlengan pendek.
# tutup semua aurat,,tetapi KETAT nak mampos.. maybe dorang fikir tak berdosa kot..
# pakai semua komplit lah..!! tapi pegang tangan JANTAN mana nth.
# BONCENG moto pakwe.. dosa jugak. Tak nak dosa buat mcm yg u. azhar idrus
    ajar. Bagi bapak pompuan duduk tengah-tengah.
# duduk berdua-duaan dengan laki yg bukan mahram.
# bertentang mata.
#pakai tudung kat luar tym jenjalan atau sekolah. Tapi tak pakai waktu di halaman rumah.
   Dengan jiran pon kita kena jaga aurat.
# pakai tudung litup tapi tergedik sana tergedik sini. TAK MALU KE.?
#  pakai perfume pon salah satu dosa. Korang nak tahu. Aku baca buku agama.
     Perempuan banyak masuk neraka berbanding lelaki kerana emas,
     perfume dan….(satu lagi aku lupa)


p/s : bagi perempuan yang tidak memakai tudung dan tidak menjaga aurat anda,, aku harap korang berubahlah kpd yang terbaik. Kalau yang makin tertarik kpd agama ini, diharap anda berubah ke arah yg benar. Jangan sesekali menoleh kebelakang sekiranya hampir mara ke hadapan. ALLAH SAYANG HAMBANYA YANG MEMULIAKANNYA.

Kaum lelaki tidak lupa juga. Anda juga kerap melakukan perkara yang tidak digalakkan dalam agama islam ini .. kamu nak tahu ape..?
# korang pakai seluar pendek yang atas lutut. (aurat laki dr pusat sampai lutut ok)
# ada yang pakai rantai. Seolah-olah menyerupai perempuan.

Laki punya aku kurang tahu nak cakap ape. Sebab aku ni malas nak amek tahu. Harap info ini bermanfaat kepada anda semua. Maaf sekiranya terasa. Tujuan aku hanya mahu melaksanakan tugas aku sebagai umat islam. Aku bukan budak yang TERLALU BAIK..dan aku MASIH TERLALU JAHIL dalam agama ALLAH ini.. aku terfikir nak tulis entry ini sewaktu habis solat maghrib. INI ILHAM kot..

KORANG NAK PK APE PASAL AKU SUKA HATI KORANG LA…..JAHAT KE AKU..? BAIK KE AKU..?

Nota kucing comel aku: tuan SAYA, SOFIYYAH bukan orang yang pakai tudung bulat. Hanya org biasa.

Babai..SALAM…………………!

No comments:

Post a Comment