Sunday 19 October 2014

Pesanan dari cik SS

Assalamualaikum. Hai korang.

Sebagai blogger yang merupakan manusia biasa aku nak jugak kemukan peringatan kepada kalian semua sebagai pembaca. Walaupun blog aku takde reader. Haha.

Aku menaip sambil dikelilingi baju baju yang banyak giler diminta untuk dilipat lipat masuk dalam almari. Aku sebagai suri rumah sambil belajar. nilah kerja aku.tapi kejap lagi nak kena pergi kelas. Hope teaching assistant tu tak bagi kuiz yang leceh utk aku. Sbb aku tak study lagi.huhuhu..

Peringatannya adalah...hehe

Korang..pernah tak basuh kain buruk and sidai kain buruk yang banyak. Macam aku umah aku banyak manusia and selalu menggunakan kain buruk. Bukan kain lap pinggan ya. Huhuhu. Makanya dah guna banyak dan berlonggok. Aku sebagai kakak yang prihatin.. aku nak uji adik adik aku. But. Sangat kecewa. Kenapa korang tak tergerak nak basuh and sidai kalau korang sendiri yang pandai guna. Takkan nak aku bg arahan? Kalau aku bagi arahan means seolah olah mengarah. Nanti cakap lain. Aishhh..

Sebab aku kecewa lah aku nak buat post ni bagi peringatan manusia lain di luar sana. Tolonglah. Kain buruk tu kalau nak dibandingkan dgn kita..sebenarnta kita lagi kotor. Sbb kotoran yg ade pada kain buruk tu datang dari kita. Okay. Penat bebel..

Tolonglah insan yg baik hati. Jangan korang nak diri sendiro bersih, keadaan sekeliling korang tak nak bantu bersihkan..macam mana tu.hahah.. okay. Bubyeee.. hope ingat pesanan nenek piyah ni..haha.

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment