Monday 27 October 2014

Tudung bulat jahit sendiri.

Assalamualaikum.

Hai korang yang comei.. aku.. okayyy.. jujur dari lubuk hati..

Aku sangat rndu nak pakai tudung bulat jahit sendiri macam tudung skola dulu. Tapi selalunya kalau aku yang pkai tak bulat sangat tapi ade ekor skit kat blkg. Bagi aku tudung tu lagi better. Sebabnya macam patuh syarak sikit. Labuh plus plus tak jarang. And lagi satu senang..sangat mudah. Iron and tak perlu nak dikerongsang bagai..haha.

Sangat rindu nak pakai. Gambar wasep aku aku baru tuka pic tu sebab siang n malam aku tatap gmbar sndiri. Bukan pasai nak kata aku cun ke sbb asyik tgok gmbar tu tapi mmg cun pon berbanding aku pakai tudung bidang yang kependekan terserlah..huhu.

Nampak gambar tu ayu sikit la.. walaupun bukan patern aku ayu ayu gitu jemah...

Korang mungkin tak faham makne rindu aku  tapi aku je yang faham. Walaupun tudung labuh, aku rase lebih slamat.. org pandang pon macam better sikit..

Aku si tukang buat tudung bulat jugak. Terror jugaklah buat tudung pakai siap tu. Benda mudah. Tak sampai satu jam or setengah jam mampu aku jahit satu tudung. Pengalaman aku. Sbb tudung tu mudah.

Semua takat ni tudung care gitu aku yg buat sndiri start dr form two.. sbbnya akak aku ajar aku gunting tym form one. Best.. tapi kelakar..aku first try main redah hantam labu..kihkihkih...

Tudung labuh org pernah tanya tak panas ke. Bagi aku nak panas apenye.. lebih kurang je. Kalau kita dalam tak tenang susahlah nak adekan sejuk tu. Try tenang tenangkan diri..haha

Aku nak pakai tudung itu tapi nak perabeh gunakan tudung sedia ada. Selendang dh tak pakai tapi byk sngt tau. Still aku taknak pakai.

Lagi satu. Aku ni patern nak kekemasan, kebersihan jugaklah. Kalau nak pakai tudung labuh, aku akan pastikan baju yg aku pakai kemas, tak suke nampak kelam kabut..hehe. boleh dikatakan nakkan penampilan still ade. Firstly bukan sbb nak menunjuk sebab tu perangai aku. Aku kena pakai macam tu sebab kalau macam tu aku lebih yakin.

So, wahai bakal suami yang aku tak tahu siapa, kalau kau nak aku yang macame, just tell me. Aku akan mmberontak dalam percakapan maybe, but langkah yg kau mahukan aku kan turuti satu persatu dgn lambat sbb aku tak sempurna nak melonjak jauh. brikan aku masa. Please jgn mendesak sbb aku cepat stress. Haha
Pengharapan nak pakai tudung bular kembali hope akan berjalan seperti biasa selepas kahwin. InsyaAllah..

-kalau bicara pasal kahwin, jangan pulak dok ingat aku dah ade pasangan. Ye. Aku mmg dh ade psngn tapi belum sampai waktu untuk aku tahu siapa bakal imamku..haha.

Maaf kalau ayat feefeeling novel. Sebabnya aku cerpen holic..haha.pandai gak bermadah dalam penulisan.

Okay. Sekadar perkongsian and apa yang aku dah fikir..hehe. bubye. Salam.

-MRM-

No comments:

Post a Comment