Wednesday 30 December 2015

First Treatment / Facial Cik Piya try

Assalamualaikum...

ya.. percaya atau tak.. ? Cik piya mementingkan kecantikan?? muntah hijau pleasee.. aku muka pon macam hape. setakat biase tu boleh la aku nak jaga. tu pasai muka teruk bebeno.. hurmmm rasa macam selama ni tak menghargai ciptaan tuhan ni.. sobsobsob. nangis sikit beb...

actually bukan tak nak hargai tapi maybe hormon dan aku bukan jenis berani nak try treatment luar sana nun...

-------------
almaklumlah, since rumah aku hanya ada TB untuk meneman kala bosan tanpa astro bagai, dengan wifi zone xde nye lagi... hahaha.. rumah kami memang patut tak yah ade semua tu... menyusah je.. 

dengan TV la aku menghadap bila anak asuhan aku duduk melantak . pasai pepagi dia makan then tengok sekali tanyalah ustaz, adik tanya ustaz di tv9... hahah.. aku hafal dah rancangan televisyen. hari khamis bila ntah ade ulangan rancangan Safiyya.. ehh betul ke eja tu?

lantak pi la... yang aku tahu aku memang minat giler tengok safiyya... banyak yang aku suka usha dalam tu. menarik....

----------

tetibe tersiar @drsophiayaesthetic punya klinik yang terletak di shah alam. alam avenue 2...

aku kemain lagi eksaited. aku usha testimoni, ramai try chemical peeling.. aku nak try la pergi sana.. then aku whatsapp Dr. Sophia yang jojes tu... aku ingat nak buat awal. tapi dia kata 27 dis je yang free if ahad... huaaaaaa... nangis sikit. nampak ketidaksabaran aku.

---------

aku first time drive jauh. Shah Alam kira jauh la untuk aku tau! sobsobsob... nangis sikit.. aku bukan pernah drive jauh.. first tme guna maps apps tu... hahahha..

sanggup nak buat treatment sampai kelas ahad aku tak attend. alhamdulillah my lecturer faham, always see my face , maybe they know what i feel with that face.


-------

masuk je memang awal la aku datang kan. klinik pon baru bukak beb. 9.07 am aku sampai shah alam. masuk je Dr. terus terangkan itu ini. then dia tengok my face worst the other. she suggest i do senior chemical peeling or SCP... perghh.. aku memula gemuruh kemain lagi.. sebab gaya dorang cakap macam benda ni hard giler la kan.. sakit bagai nanti.. tak tahan la.. akan skip other layer yang akan diletakkan la. 

-------

bila start je dengan facial,,, aku feeling macam nak tidur... aiyyoooo. gedik tak cik piya....
bila dia scrub, dia kata jerawat i makin galak lak nak muncul.. then dia picit jerawat. time ni aku tak tahu dia tengah picit jerawat sebab macam halus je dia picit.. lepas tu dia cuci..., then aku kena pakai ubat kebas kat muka selama 15 minit. 

--------

ubat kebas tu untuk mengelakkan kita terkejut kena chemical peeling... after 15 minit Dr. Sophia take place.. doing first layer until third layer of chemical peeling at my face...

first layer biasa je. second macam makin kuat, third boleh tahan... but, i feel that okay for me. since before this i also use cinamon, lemon, soda... pediih jugak..^_^

-------

Dr . Sophia says my face will more better if i return every month doing this treatment...and after few days,,, i also say, i will come back next month ya doctor...!

-------------

because half of my face already peel and my skin become difference. okay. after 10 days maybe i will upload my face difference. if become okay.. pray for me...

Assalamualaikum...


No comments:

Post a Comment