Sunday 13 December 2015

Kenapa sambung study tinggi tinggi?

Assalamualaikum. Awak..

Hahah..

Dulu, aku bukan suka belajar.. aku skrg pon bukan belajar mana pon. Doakan ye aku maju ke hadapan.

Pompuan buat pe bljr tinggi tinggi?
Aku selalu dengar ayat ats tu..

Dulu aku yg ungkap jugak. Buat pe bljr tinggi tinggi..

----

Aku ade cita cita dan aku takkan menolak utk kahwin jugak walaupun tgh study..nooo.. aku akan terima kahwin. Rezeki lps kawen mungkin lain.. dulu... when see my mom.. yeah i want become housewife...

And very long time i analisis.. not so good be housewife only..why?

Firstly aku tak tolak kemungkinan yg bahana kahwin,  kot laki tinggalkan kita terkontang kanting.. ape kita nak buat sekiranya time tu kita dah bukan awal 20-30 an? Tanpa pelajaran pulak tu..bukan sng nak cari kerja. Thats time maybe thats will help us, not with pangkat degree or master in study.. but knowledge we have pick from what we study.. ye.. ilmu tu penting.. thats time kura boleh amalkan ilmu yg kita ada..

Tu hanya kemungkinan..dan aku bkn menegakkan pangkat pelajaran. Tapi ILMU ye..

When  family have money problem, we as wife will give our support,  not to make money but help him to meningkatkan motivasi diri..haha.

Bila pljrn kurg, byk yg kita tercicir sbnrnya. Actually bkn bljr dlm kls di universiti shj,, boleh hadiri kls atau usaha sendiri cr info..

And aku kagum dgn kakak ukm, they have many experience..aku harap sangat, bila umur aku mcm dorg aku lbih berjaya dgn izin Allah...amin..

Education and experience. I choose experience. Because i already have many experience in house and i want experience out of house.. bukan bermaksud nak berpeleseran..hahah.mohon dijauhkan...

-
Bljr tinnggi tinggi bkn utk money. Tp ilmu. InshaAllah. Hope kita betulkan niat..

*pandangan aku..sometimes we change our opinion.

No comments:

Post a Comment