Sunday 13 December 2015

PAndangan cik piya tentang transport awam naik harga

Sambung taip

Okay kecoh pasai naik harga bagai..hari ty aku nak jugak buat esei berkaitan kes ni. Tapi tak jadi..hahaha..

Ok.. aku bukan terror bab naik harga bagai ni.. benda ni org pandang serius. Maaf kalau ade yg amek hati..

--

Firstly aku nak cakap, salah utk naik harga bagi rakyat malaysia..

Padahal kita sendiri nampak dlm transport awam yg naik bukan rakyat malaysia sangat pon..tapi aku still faham yg naik transport awam ni bg rakyat malaysia pon dr kalangan kurg kemampuan. Aku salah satu manusia yang ade menggunakan transport awam.. aku serba salah  bg rakyat malaysia yg kurang kemampuan yg gunakan transport awam dgn tambang yg mmg tidak sepatutnya tu..

Tapi sudut pandangan aku terarah kepada warga asing yang gunakan transport awam.. mungkin jugak kenaikan tambang ni disebabkan penggunaan warga asing lebih tinggi dr rakyat malaysia sendiri..mungkin..

Kalau kita tengok pon mmg byk warga asing kan??

Tengok kat ktm, bas, and other else.. hurmmm

Mungkin la, salah cara naikkan harga tanpa mengasingkan tambang rakyat luar dgn rakyat malaysia.. septutnya yg kena tambang mahal rakyat luar. Bkn rakyat malaysia...

---

Fair la utk rakyat malaysia. Sebab tujuan penubuhan transport awam utk memudahkan rakyat malaysia.. namun kemudahan itu kebanyakannya digunakan oleh warga luar negara...

Sekian...

Aku bagi pandangan..jangan kecam aku tau..

No comments:

Post a Comment