Thursday 10 December 2015

Life as partime student and babysitter not easy.



ceh konon!

CP memang kuat perasan . almaklumlah sekarang ni permintaan terhadap pengasuh rumah macam I semakin banyak. terutama area Bangi/Putrajaya..

sebelum kahwin, CP memang ingat nak stay je aktiviti jaga budak ni. lagipun jaga dorang rumah ni meriah sikit.. ala-ala garden gitu.. bulan dua or satu tahun depan inshaAllah ade yang nak hantar anak kat aku mintak jagakan..

sebelum ni ramai yang mintak tapi CP tolak.. kenapa? terpaksa.. pasai semua yang nak anak umur bawah 7 bulan. jenuh la... lain la anak buah aku yang Salman dan Suhaib tu... memang mesra alam..kalah alam flora mesra dia...heheh. sory sayang.!

---
anak asuhan aku org kate ikut pagai aku ^_^

sebenarnya tahun depan ingat nak stop jaga anak orang ni. pasai takut karang kahwin tak dirancangkan...hewhewhew... jodoh pertemuan kan. bukan kita tahu.. asal kita bukan terlalu memilih..

kenapa aku on je akak ni booking aku?

pasai nak kahwin takde duit la... CP ni student partime. nak byr satu sem rm2450.. cekau mana duit? pinjaman? nooooo.! aku tak nak..hope aku tak meminjam...

sekarang dah masuk tahun dua, alhamdulillah start sem dua , bayaran aku tanggung guna gaji yang tak seberapa ni. berkat mungkin....biasalah life as student and babysitter.. work is work,, study is study, sleep is sleep...^_* geng tadika tanye semalam bila nak kahwin. aku kata "skrg full sabtu ahad nak kahwin lagu mana? kalau ade cuti pon setahun tu pertengahan bulan dua until bulan empat kot. ntah la...hahaha..

---

but, dont forget, when we still stay in family house,, help them with housework.. alhamdulillah aku masih mampu.. tapi,, alhamdulillah jugak sebab mak cik piya ni faham sikit aku dah tak mampu nak buat kerja yang dulu aku mampu buat.. kerja berat la like angkat tong gas yang ade isi tu.. dulu mampu la nak tolong angkut. since umur 20 aku every year akan demam teruk dalam dua tiga minggu..

since tu,, aku punya kudrat dah tak kuat.. aku boleh buat tapi kalau korang perasan perbezaan, jangan pelik la ye. Allah dah tarik kemampuan aku yang satu tapi bukan semua. Allah anugerahkan ibu yang baik sudah cukup...

----
aku buat next entry about my condition now ye.hahahah.

*lantak pi la, blog cik piya.

No comments:

Post a Comment