Sunday 30 November 2014

Jahit tudung bidang 60 guna kain crepe

Assalamualaikum pembuka bicara..

Pehh. Over btui. Aku ni dah lama jugak nak hapdate blog musyuk masyam aku kan..haha..

Semalam sempat lepas habis kls math dr hazrul.. aku solat and pi beli belah sat..

Beli benda yg aku ngidam la. Ape lagi.haha. then, aku teringat yang aku dah lama nak pi beli kain buat tudung. Tudung yg sblom ni pendek. Mahai wei. Aku redah jugak pi beli.

Kelas petang pkol 3.30

Aku shopping tudung 2.45 gerak ke sana la. Gio fabric area tudung fareeda ekslusif

Haha. Murah kat gio fabrics aku tak tipu.. shopping situ je keje aku. Siap ade kad ahli..ehem ehem. Habis duit gaji aku kalau macam ni. Tu yang payah kalau serba guna punya idea aku nih.. tengok kain ela pantang wei. Tapi utk create baju sendiri.. sory. I kureng mahir. Baju kurung boleh la. Tudung bidang kegemaranku..

Semuanya semalam aku habis utk kain tudung rm52 hinggit. Sbb beli tiga colour ioulls..haha. sbb lps ni nth bila aku sempat pi merayap..

Semeter rm12.90. Aku beli semeter setengah. Sebab nak buat tudung bidang besar baru menjadi..kalau kahwin. Mungkin tudung ni cantik.. sbb kelip kelip..haha. kain crepe kan. And truly aku cakap jarang tu tak macam bawal biasa. Tapi demi mnjaga. Still pakai inner neck. Bahaye.haha.

Bagi kaum adam yang pernah jumpe saya. And andai ade teguran tentang pemakaian yang kureng dr sudut islam. Boleh tinggalkan komen. Lebih bagus tanpa nama utk komen.

Saya banyak khilaf. Sy tak smpurna. Byk yg diperlukan tunjuk ajar.insyaAllah.

Angan angan aku. Kalau jodoh mendatang dan dia mintak tukar cara pemakaian ke arah lebih baik, insyaAllah akan diusahakan. Jodoh di sini bkn yg tak pasti tapi yg sudah bergelar.haha

No comments:

Post a Comment