Wednesday 26 November 2014

Luahan hati setelah banyak berfikir

Assalamualaikum

Rindu ke memang tak nak baca luahan aku ?

Kalau tak nak. Boleh la tekan button x kat tab tu ye...

Aku tak menaip bukan takde masa tapi malas. Mood mls dtg. Harap maklum.. haha. Balik kerja aku dok layan si tochik.haha. sebabnya dia dengar enjin kenari je terus terpacak depan pintu. Setiap hari pulak tu..pandai dia tunggu mama dia..

Okay.. puas pujuk hati. Sangat penat jugak bila nak legakan.. and until sekarang sebenarnya tak lega lagi.. putus asa.? Separuh hati mungkin.. tapi... meh. Story meh. Sebabnya siapa pon dia , korg takkan kenal.. betul cakap aku. Tak pernah tipu tau..

Aku cuba lupakan dia, aku cuba hilangkan perasaan tu dan cari perasaan tu untuk orang lain. Mungkin lagi smart.. tapi usaha aku gagal bulat tahu.. sebabnya bila aku pandang org lain, hati aku.. serba salah sangat.. sebab seolah olah berkata yang aku tak sepatutnya tengok org lain. Kalau dia tahu kan sedih nanti..serius macam orang bodoh aku rasa. Sebab perasaan ni. Bukan antara dua pihak...!! tapi perasaan ni lahir dlm hati aku je.. hati aku menangis tau.. bila teringatkan benda ni... ye... perasaan ni tak patut wujud. Jahilnya aku dalam mendalami ilmu Allah..

Kenapa aku fikir?

Aku bagitahu nih.. aku bukan org yg mncari jodoh. Tapi aku orang yang menanti jodoh.. pelik jugak. Okay. abaikan.. sebenarnya aku risau.. takut ayah aku bawak calon bakal menantu dia pulak.. sape lagi kalau bukan untuk aku..

Habis..yang selama ni,, perasaan aku kat lelaki tu mcm mne pulak..? Mata aku, nak tengok lelaki lain serius nampak biasa sangat. Tak tahu kenapa.. handsome baik jugak. Tapi... ntah..

Mohon petunjuk jugak. Segala yang aku dapat petunjuk yang baik.. alhamdulillah.

Semalam. Aku dapat ilham. Kalau abah bawak calon, aku jumpe, aku nak mintak dia memberi tazkirah sikit. Sebabnya. Aku nak suami yang mampu mengajar aku ilmu agama. Bercerita dgn mudah. Tak malu sangat..

Betul. Itu yang aku lihat sebanarnya dalam perwatakan lelaki yang aku susah nk lupakan nih..gaya sempoi.. cakap relax je.. tapi skrg sedikit demi sedikit aku kena jaga pandangan aku.. haha..okay. done.. korang doakan aku ye..

Ayat ustaz "bapa boleh suruh anak kahwin dgn pilihan dia tapi tidak boleh paksa anak gadisnya terima"

Yg nak kahwin saya..huhuhu.. ..kalaulah dia tahu aku cerita nih..hurmmmm..

Seboleh mungkin ayah aku akan kahwinkan anak dara dia pada usia yang muda. Tak mustahil aku kena nikah awal kalau dia nak jodohkan aku jugak dgn pilihan dia..gamaknya melepaslah peluang aku nak nikah dgn org yg aku suka..haha.. okay. Selamat malam. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment