Tuesday 2 December 2014

Hukum bagi salam yang aku belajar

Assalamualaikum. Entry baru bangun tidur dari aku.haha.

Lps solat. Ngantuk sesangat...and...haha.. ehhh.. cantiknya katil aku.. macam besar je, nak tumpang kejap la... perghh enak dibuai mimpi.

Ok. Over. Done merapu.

Sebenarnya kekeliruan melanda. Bukan aku cakap untuk seorang lelaki. Tapi majoriti. Yup.. ini ape yang aku pernah research tapiiiii.. entah la penat dah nak fikir and research lagi. Entah betul entah salah...

Salam diberi secara online, secara dpn mata adalah sama..tapi demi memberi kehormatan yang mampu memalukan dia.. boleh jawab bagi perempuan..

Yelah, aq leceh la nak wasep ke chat kaum adam. Bak kata orang hal trsebut merupakan langkah dekati zina..pemikiran aku letak tang mane pulak kan..sorryyyy

Maaf sekiranya info saya salah. Sat ye saya perjelaskan kefahaman saya. Kalau nak tegur.. dipersilakan.

Bila seorang wanita memberi salam kepada bukan mahram, hukumnya haram.

Lain pulak bila lelaki beri salam dan wanita jawab.. hukumnya makruh utk wanita tu jawab.

Sekiranya aku msj lelaki. Aku minta maaf awal awal sebab aku ni byk dosa.. demi cover tu, aku cuba buang benda kecik..

Haha. Actually, aku ni msj laki bila aku ade bende je nak tanye. Macam kawan lelaki aku, dia pon lebih kurg aku. Nampak je otai, sekali.. aku kene tegur pasal bagi salam ni gak la, sebab dia pon study ukm dr maahad. Aku suke ditegur kesalahan aku, tapi tulah.. sapelah nak tegur aku nihhh

Okay. Kawan bukan scandal, tapi bersame maju jaye. Okay. Done. Aku dgn air liur basi ni hah.. nak pi dapur and buat segala hobi mengemas aku memalam..hehe..

Assalamualaikummmmm
Nih salam open,,hehe

No comments:

Post a Comment