Wednesday 3 December 2014

Pertukaran kulit

Assalamualaikum.

Salam pagi. Aku skrg tukar produk muke lagi.. sblom ni just cosmoderm. Barang farmasi. Entah la.. pasai ape aku pon krik krik....

Aku terbaca testimoni org. Dnars skincare..skrg aku tgh try.. effect mmg tak lagi la.. bru bape hari tukar. Aku beli pon sbb byk produk lain yg aku try takde effect kat jerawat.. masalh muke aku jerawat bukan jeragat. Jeragat cpt hilang..tapi muke aku mmg tak tipulah jenis cepat tumbuh jerawat and bila terguris sbb cuci muke,, darah mengalir banyak and non stop. Sabar jelah..bakteria wei. Aku ngeri je. Dah la selalu kat dahi.. sakiittt.

Tapi memang tak tipulah bila darah keluar tu yg syok.. mcam aku bekam dulu. Agaknya dia nak suruh aku bekam kot..rindu nak bekammm

Dnars skincare try and bak kate org sbb pertukaran produk, muke kita akan mengelupas.. salin kulit pulak.. aku pergi kerja macam ape dah. Pakai krim muke set dnars tu la. Macam buang tebiat pulak aku pakai krim.. aku rimas krim...!!

Selama ni bedak kompak je..takdela leceh.. skrg, solat zohor kat skola je,, malas aku nak make up balik. Bukan aku nak ngorat pak ustaz handsome tuh. Kami tak suke org mude yg tua setahun je dr aku.. muke chinese. Haha. Jawa kot.

Mengelupas lpas cuci muke je. And dlm setengah jam.. muke lembab..okayla.. takdela parents dtang terkejut tengok mak cik mengelupas ni...

Haha..

Dua tahun lps aki guna sf beauty.. perghh. Bukak sekolah ramai tegur perubahan. Aku. Ehh.. biase je.. then, aku tak beli dah. Pakai bnde simple je. Set bkn murah wei..kaye pulak aku.

Yg sblom ni rm100+ , skrg jimat kos rm60 satu set..

Sebabnya aku fikir dah dpt gaji. Tak salah cuba.

Mak aku balik. Dia kata, dh dpt gaji pi la ubat muke. Beli set , mahal je... hamboiii

Mmg gaji utk tu ke..aku ckp jela yg dh beli.. mahal jugakla dh beli tu..

Kalau ikut agama islam kita,, tak perlu guna benda macam ni.. tapi tulah.. kalau tak dijaga pulak umpama tak pentingkan kebersihan..

Niatkanlah dalam hati.. kita jaga diri kita kerana kita nak mempercantikkan ciptaan Allah and nak menjaga serta memelihara ciptaanNya..

Wuduk mempercantikkan wajah kita di hari kiamat nanti...okay. done. Kebas tangan pegang phone nih.. bubye. Salam.

No comments:

Post a Comment